Saturday, July 31, 2010

Karnival Sempena Sambutan 100 Tahun SK Peserai

Hari Jumaat (30/07/10) SKP telah mengambil cuti peristiwa sempena Karnival Sambutan 100 Tahun SK Peserai. Acara bermula seawal jam 7.30 pagi dengan bacaan doa, yasin & tahlil di dewan sekolah.

Majlis perasmian telah diadakan pada har Sabtu (24/07/10) oleh YB Datuk Haji Ariss bin Samsudin ADUN Semerah. Jemputan VIP pada pagi Jumaat itu antaranya ialah YDP PIBG Mejar (B) Tn Hj Onn Bin Abd Wahab, Tn Hj Shapie Bin Md Shariff selaku PPD Batu Pahat, Tuan Haji Mohammad Razi bin Abd Rahim mantan Ketua Sektor Akademik JPN Johor yang juga merupakan kerani pertama SK Peserai. Tuan Haji Ghazi bin Hj Ali wakil PPD selaku bapa angkat SK Peserai pula telah sudi menghadirkan diri dalam Majlis Penutup pada hari Sabtu.

Terdapat booth-booth yang menjual pelbagai barangan, makanan & minuman sepanjang karnival berjalan. Antaranya ialah AVON, TUPPERWARE, MBSB, CELCOM, peralatan komputer, roti arab, gerai minuman, pakaian, buku-buku, akhbar & bahan pencuci.

Suasana agak lengang pada hari pertama kerana hujan lebat seawal pagi. Namun pada hari Sabtu, alhamdulillah suasana memang sangat merah. Terdapat pelbagai acara yang dipertandingkan antaranya pertandingan blog peribadi & panitia aktif, mewarna lukisan, kuiz menaip terpantas, kuiz meneka kacang dan pakaian beragam.Murid-murid PPKI juga terlibat dalam kesemua acara ini. Ainur merupakan penaip terpantas bagi kategori pendidikan khas.

Majlis Makan Malam ALUMNI diadakan pada hari Jumaat bermula jam 8.30 malam hingga hampir pukul 12.00 tgh malam. Terdapat pelbagai persembahan sepanjang majlis berjalan antaranya Kalam Jama'ie, Zapin Tahun 1, Angklung, Bahasa Cina, Taran Rama-rama Prasekolah dan persembahan dari artis jemputan iaitu Kumpulan Nasyid Syafeera.

Majls terakhir pada hari Sabtu sudah tentulah majlis penyampaian hadiah. Semoga ada lagi sambutan untuk 100 tahun akan datang hehehehe....

No comments: